۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۵

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان:

طرح آمایش روستایی استان سمنان تدوین می‌شود

 طرح آمایش روستایی استان سمنان تدوین می‌شود

سمنان- مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در مناطق روستایی در دستور کار قرار دارد، گفت: طرح آمایش روستایی استان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صمیمیان بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست ویدئوکنفرانسی بحث و بررسی سامانه دهیاری‌های استان سمنان ضمن بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی لازم برای اجرای طرح سامانه دهیاری‌ها در استان وجود دارد و سمنان می‌تواند به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در این راستا عمل کند، اظهار داشت: تدوین طرح آمایش روستایی از رویکردهای مثبت برای افزایش اشتغال و توسعه است که باید دستگاه‌های اجرایی مربوط نسبت به اجرای این طرح بکوشند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای تدوین و اجرای آمایش روستایی در استان سمنان وجود دارد، افزود: در این آمایش نحوه توزیع جمعیتی و دیگر موارد کاربردی نگارش می‌شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر اینکه در استان ۲۵۷ روستا دارای دهیاری است، خاطر نشان کرد: ۳۰۸ روستای استان نیز دارای شورای اسلامی است و ۲۰ درصد از جمعیت این استان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

صمیمیان با تأکید بر لزوم حفظ جمعیت روستانشین در استان سمنان بیان کرد: در مجموع میزان جمعیت روستایی استان ۱۴۲ هزار نفر است که با ارائه خدمات رفاهی در صدد تحقق هدف مهاجرت معکوس از شهر به روستاها هستیم.

کد خبر 4929888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha